Autokopers zijn nog steeds erg loyaal aan het merk, vooral aan pas bijgewerkte modellen

20 Apr 2021

Autokopers zijn nog steeds erg loyaal aan het merk, vooral aan pas bijgewerkte modellen

  • Hoezeer de branche ook verandert met nieuwe elektrische voertuigen en koopopties die alleen online zijn, maar loyaliteit aan een merk of model is nog steeds essentieel om bij te houden. Daarom heeft brancheanalist IHS Markit beoordeelt merken al 25 jaar op consumentengedrag.
  • Dit jaar scoorden zowel GM als Ford hoge cijfers voor algemene klantloyaliteit, terwijl Tesla voor het tweede jaar op rij het hoogste veroveringspercentage scoorde.
  • Vernieuwde modellen doen wonderen voor de loyaliteit van klanten aan het merk, en springen van 21 procent loyaliteitspercentage vóór een herontwerp naar 29,5 procent daarna.

Hoe meer dingen veranderen, hoe meer klantentrouw blijft hetzelfde. Dat is een manier om de loyaliteitscijfers voor auto's te lezen die door IHS Markit zijn uitgegeven. Ondanks de toestroom van nieuwe aandrijflijntechnologieën en manieren om een ​​voertuig te kopen of er op te abonneren, blijft de waarheid dat als je vandaag een bedrijf of een merk echt leuk vindt - of het nu Jeep, Mustang of Tesla is - je het morgen waarschijnlijk heel leuk zult vinden. Het analistenbureau zei dat het zijn lijst met winnaars baseert op informatie die het krijgt van overheidsregistraties en daadwerkelijke consumententransacties, inclusief leases.

Onderzoek

Merk (bijv. Cadillac) Acura Alfa Romeo AM Algemeen Aston Martin Audi Bentley BMW Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Daewoo Dodge Eagle Ferrari Fiat Fisker Ford Freightliner Genesis Geo GMC Honda Hummer Hyundai Infiniti Isuzu Jaguar Jeep Karma Kia Lamborghini Land Rover Lexus Lincoln Lotus Maserati Maybach Mazda McLaren Mercedes-Benz Mercury MINI Mitsubishi Nissan Oldsmobile Plymouth Polestar Pontiac Porsche Ram Rivian Rolls-Royce Saab Saturn Scion smart SRT Subaru Suzuki Tesla Toyota Volkswagen Volvo

"We horen veel mensen praten over de volgende generatie kopers en hoe alles verandert" ", aldus Joe LaFeir, leider in de automotive-branche van IHS Markit." Ik geloof echt dat deze ervaring ook goi is ng om de volgende generatie kopers ook bij merken geliefd te maken. "

Als bewijs wees LaFeir op het merk van elektrische voertuigen dat we waarschijnlijk niet eens hoeven te noemen, aangezien u al weet welk merk het is: "Dit is nergens duidelijker dan in de loyaliteitspercentages die we zien met bedrijven als Tesla, "zei hij." Ze hebben een cult-achtige aanhang van hun merk gecreëerd en dat blijkt uit de manier waarop hun consumenten terugkomen en loyaal blijven aan hen. "

IHS Markit heeft volgt de loyaliteit van klanten al meer dan twee decennia en Tesla heeft drie plaatsen op de 25e jaarlijkse loyaliteitslijst gepakt. De Californische autofabrikant had het hoogste veroveringspercentage (voor het tweede jaar op rij), de hoogste loyaliteit aan alternatieve aandrijflijnen en het hoogste loyaliteitspercentage voor een merk onder Aziatische Amerikanen.

Andere merken die dat wel waren Tot de genoemde toployaliteitswinnaars behoren GM (algemene loyaliteit aan fabrikant), Ford (algemene loyaliteit om te maken) en Lincoln (algemene loyaliteit aan dealer). Alfa Romeo werd uitgeroepen tot de meest verbeterde loyaliteit om te maken, en Genesis won de hoogste conversie van veroveringen naar loyalisten, zoals gedefinieerd door IHS.

Van die auto's, vrachtwagens en SUV's op een lijst met individuele modellen die de meeste loyaliteit opwekken, zijn de Subaru Forester en Outback en de Ford Expedition in de categorie "bedrijfswagen"; de Toyota Tacoma, Ram 1500 en Ford F-series voor pickups; de Chrysler Pacifica onder de minibusjes; en de Acura RDX, Lexus RX en Range Rover voor luxe SUV's.

IHS verzamelde ook gegevens over drie demografische groepen om 'loyaliteit te maken'. Tesla won onder Aziatische consumenten, zoals vermeld, terwijl Toyota de meest loyale Spaanse kopers had, en het verdeelde de hoogste eer van de Afro-Amerikaanse loyaliteit met Ford.

Een belangrijke manier voor autofabrikanten om ervoor te zorgen dat mensen hun merk kopen, is met vernieuwde en opnieuw ontworpen modellen, zei Tom Libby, IHS's associate director van industrieanalyse en loyaliteitsoplossingen, deels omdat dealers niets liever willen dan een nieuw product om over te praten. In het luxueuze middelgrote sedansegment, zei Libby bijvoorbeeld, had het typische model een loyaliteitspercentage van ongeveer 21,0 procent gedurende de 12 maanden voorafgaand aan een herontwerp, maar 29,5 procent in de 24 maanden na een herontwerp, voor een totale toename van 8,9 procent na het herontwerp.

"Historische registratiegegevens tonen aan dat belangrijke herontwerpen van producten een positieve invloed hebben op modelloyaliteit", zei Libby "De impact is aanzienlijk."

LaFeir zei dat na 25 jaar om de loyaliteit van klanten in de autowereld te volgen, verwacht IHS niet dat de grote lijnen zullen veranderen, zelfs niet als de populaire carrosserievarianten of aandrijflijntypen dat wel doen.

"Loyaliteit bestaat al heel lang, en het gaat om een ​​belangrijke motor van onze branche te blijven, "zei LaFeir.