easyJet wijst passagier af die weigerde twee keer voor dezelfde tas te betalen: 'Kunnen ze niet een beetje empathie hebben?'

15 Oct 2020

easyJet wijst passagier af die weigerde twee keer voor dezelfde tas te betalen: 'Kunnen ze niet een beetje empathie hebben?'

De grootste budgetmaatschappij van Groot-Brittannië heeft een passagier weggestuurd van zijn vlucht toen hij weigerde twee keer voor dezelfde tas te betalen.

Nadat Simon McCausland door easyJet het instappen was geweigerd, zei hij: "Passagiers behandelen op die manier, zodat ze geld kunnen verdienen, is gewoon verkeerd. ”

Maandagochtend arriveerde de heer McCausland, die in Belfast woont, ruim op tijd op de internationale luchthaven van de stad voor vlucht 182 van easyJet naar Luton.

Zijn boeking was inclusief een ingecheckte tas, maar hij verzuimde in te checken en in plaats daarvan mocht hij door de veiligheidscontrole met zowel een tas als een laptoptas.

"Bij de poort kreeg ik te horen dat ik zou ze moeten combineren om te voldoen aan de regel van één handbagage, "zei hij.

" Ik zei dat het al betaald is, ik heb een echte fout gemaakt. Kun je het gewoon in het ruim stoppen? "

De heer McCausland, die werfleider in de bouwsector is, kreeg te horen dat hij op grond van de algemene voorwaarden van easyJet opnieuw moest betalen.

De voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij bepalen:" Uw handbagage moet voldoen aan de toegestane en maximale afmetingen zoals uiteengezet in ons handbagagebeleid.

"Als dit niet het geval is, wordt het in het ruim van het vliegtuig geplaatst en worden er kosten in rekening gebracht in overeenstemming met onze tarieven en toeslagen."

Het online tarief van £ 21 voor 15 kg tas op de enkele vlucht van Luton naar Belfast stijgt tot £ 55 als deze wordt ingecheckt bij de vertrekgate.

Uit principe weigerde hij het hogere tarief te betalen, en kreeg te horen dat hij dat zou doen niet aan boord worden toegelaten.

"Ik ben behoorlijk geïrriteerd", vertelde hij later aan The Independent. “Ik kan begrijpen dat easyJet financiële problemen heeft. Maar zodra er een vleugje van iemand is die de regels overtreedt, denken ze ‘We kunnen hier geld aan verdienen’.

“Ze proberen geld te verdienen vanuit elke richting. Kunnen ze niet een beetje empathie en begrip hebben? ”

De heer McCausland reisde op een latere vlucht naar Stansted, ook met easyJet.

De luchtvaartmaatschappij stelt dat, zoals de heer McCausland had nagelaten om de deadline voor het inleveren van bagage te halen, was hij daarom de gate fee verschuldigd.

Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij zei: "We eisen van passagiers die een ruimbagage hebben geboekt, dat ze bij het inleveren van bagage minimaal 40 inchecken. minuten voor de vlucht, waardoor ze efficiënt in het vliegtuig kunnen worden geladen, waardoor vertragingen tot een minimum worden beperkt.

"Hoewel de heer McCausland van tevoren een ruimbagage had geboekt, moet deze worden ingecheckt bij Bag Drop en kan deze niet worden geaccepteerd bij de gate zonder vergoeding.

"Hij kreeg de mogelijkheid om zijn bagage bij de gate te combineren, maar hij koos ervoor om dat niet te doen.

"easyJet probeert te voorkomen dat er tassen in het ruim bij de gate worden gestopt, aangezien dit vertragingen kan veroorzaken op vluchten."

Lees meer

EasyJet: ‘Overheidshulp dringend nodig’ na het eerste verlies ooit

Gaan of niet gaan? EasyJet Holidays gelooft dat het het antwoord heeft

EasyJet woedend over de laatste quarantaineverandering