Reese's wil je een pindakaas-gloed geven

15 Apr 2021

Reese's wil je een pindakaas-gloed geven

Reese's lanceert zijn eigen make-uplijn - en nee, het is niet eetbaar.

Het snoepmerk werkt samen met make-upbedrijf HipDot voor een limited-edition collectie met een oogschaduwpaletten in "melkchocolade" en "witte chocolade" met elk zes tinten, evenals twee lippenbalsems en twee make-upborstels.

De release is de nieuwste toevoeging aan een lijst met voedingsmerken die zich in de schoonheidsruimte wagen. Peeps werkte onlangs samen met HipDot voor een heldere collectie oogschaduw en make-upsponzen. En in maart werkte Chipotle samen met e.l.f. Cosmetica om een ​​oogschaduwpalet te lanceren, 'Make it Hot'-lipgloss, een sponsset en een make-uptasje.

' Reese's snoep heeft miljoenen smaakpapillen zo lang tevreden gesteld, en toen de gelegenheid zich voordeed, fans een nieuwe manier bieden om hun andere zintuigen aan te boren, het was een te mooie deal om te laten liggen '', zei Jeff Sellinger, CEO van HipDot Cosmetics over het partnerschap.

De collectie in beperkte oplage wordt geleverd als de schoonheidsindustrie herstelt van de klap door de pandemie. Het dragen van maskers en de routine van thuiswerken hebben de verkoop van cosmetica in de war gestuurd, aangezien consumenten een onderhoudsarme levensstijl omarmen. Volgens marktonderzoeksbureau NPD is de verkoop van make-up in 2020 met 34% gedaald ten opzichte van het voorgaande jaar.

Maar naarmate meer Amerikanen worden gevaccineerd en weer aan het werk gaan, merken bedrijven als Sephora op en proberen ze klanten aan te trekken buiten de winkelcentra die het moeilijk hebben. En kruidenierswinkelbedrijf Instacart heeft onlangs make-up toegevoegd aan de lijst met goederen die consumenten kunnen kopen via zijn bezorgplatform.

De make-upcollectie van Reese is nu te koop op Ulta.com, HipDot.com, Hersheyland.com en Hershey's Chocolate World-locaties.

Parija Kavilanz van CNN heeft bijgedragen aan dit rapport.