Audi gaat nieuwe A6 EV-hotness verkopen naast oud, ander A6-benzinemodel

19 Apr 2021

Audi gaat nieuwe A6 EV-hotness verkopen naast oud, ander A6-benzinemodel

De elektrificatie van de auto-industrie vormt een raadsel voor autofabrikanten die oudere modellen overstappen van gas- en dieselaangedreven verbrandingsmotoren naar elektromotoren: wat als de industrie klaar is voordat de klant dat doet? In het geval van de Audi A6 zegt het merk van plan te zijn om twee versies te verkopen: een gas- en een elektrische, waarvan de laatste naar verwachting in 2024 arriveert en de naam A6 E-Tron draagt.

Onderzoek

Merk (bijv. Cadillac) Acura Alfa Romeo AM Algemeen Aston Martin Audi Bentley BMW Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Daewoo Dodge Eagle Ferrari Fiat Fisker Ford Freightliner Genesis Geo GMC Honda Hummer Hyundai Infiniti Isuzu Jaguar Jeep Karma Kia Lamborghini Land Rover Lexus Lincoln Lotus Maserati Maybach Mazda McLaren Mercedes-Benz Mercury MINI Mitsubishi Nissan Oldsmobile Plymouth Polestar Pontiac Porsche Ram Rivian Rolls-Royce Saab Saturn Scion smart SRT Subaru Suzuki Tesla Toyota Volkswagen Volvo

Waarom twee Audi A6's?

Audi denkt dat sommige klanten niet klaar (of in staat) zijn om de sprong van gas- naar elektrische aandrijflijnen te maken tegen de tijd dat de A6 E-Tron de alers. Audi noemt de huidige laadinfrastructuur als belangrijkste reden hiervoor. Hoewel de huidige laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen snel groeit, laat in sommige delen van de Verenigde Staten (en elders op de wereld) nog steeds veel te wensen over.

De gas-A6 zal veel op het huidige model lijken. Hoewel het waarschijnlijk in 2024 zal worden bijgewerkt, is de huidige A6 een vrij jonge auto volgens Audi-standaard. Het dateert uit 2018 en is vorig jaar opgefrist. Rijdend op Audi's moderne MLB Evo-platform, zal de A6 op gas waarschijnlijk beschikbaar blijven als sedan en als wagen (in de vorm van de A6 Allroad en RS6 Avant). Het is waarschijnlijk een veilige aanname dat de huidige line-up van turbocharged I-4's en V-6's, evenals standaard vierwielaandrijving, blijft bestaan, hoewel de toekomst van de V-8-aangedreven RS6 Avant waarschijnlijk op zijn best troebel is. p>

De elektrische versie van de Audi A6 zal veel lijken op de losjes vermomde A6 E-Tron Concept die net werd onthuld op de Shanghai Auto Show. De productie-A6 E-Tron zal rijden op de nieuwe Premium Platform Electric (PPE) -architectuur van het merk en zal beschikbaar zijn in zowel eenmotorige achterwielaandrijving als tweemotorige vierwielaandrijving. De A6 E-Tron Concept met vierwielaandrijving levert 469 pk en 590 lb-ft koppel en heeft een geschat rijbereik van meer dan 300 mijl. De laadsnelheden zouden ook snel moeten zijn, aangezien de A6 E-Tron aanvankelijk tot 270 kW DC hoge laadsnelheden ondersteunt - 20 kW meer dan Tesla's V3 Superchargers.

Audi Q6 E-Tron elektrische SUV komt eraan

In tegenstelling tot Porsche's J1 EV-platform, dat alleen de Porsche Taycan en Audi E-Tron GT ondersteunt, is het nieuwe PBM-platform niet alleen gepland voor alleen de A6 E-Tron. In samenwerking met Porsche ontwikkeld, zullen PBM's in de nabije toekomst de basis vormen voor elke elektrische Audi, Bentley en Porsche. Hoewel de A6 E-Tron Concept de eerste was die debuteerde met het nieuwe platform, zal hij op de markt worden verslagen door de nieuwe 2023 Audi Q6 E-Tron elektrische SUV.

Details zijn nog schaars. op de Q6 E-Tron. Niettemin, op basis van wat Audi-ontwerpers hebben gedaan met de kleinere Q4 E-Tron, de gasaangedreven Q5 Sportback en de A6 E-Tron Concept, lijkt het waarschijnlijk dat deze sportief ogende SUV een agressieve (en aerodynamische) fastback zal hebben. daklijn. Aandrijflijnen zullen waarschijnlijk die van de A6 E-Tron weerspiegelen, met zowel enkele als dubbele motoropties beschikbaar. Verwacht een rijbereik ten noorden van 250 mijl van de Q6 E-Tron (en dat is een beetje conservatief).

De Audi Q6 E-Tron wordt in 2022 onthuld en zal tegen 2023 dealers raken.